Az óvodai nevelésről
PEDAGÓGIAI ALAPELVEINK
A gyermek születése pillanatában beleszületik az őt körülvevő világba. Az óvodai nevelés folyamán feladatunk megismerni, fejleszteni tiszteletbe tartva a személyiségét .Egyéniségének harmonikus fejlődéséhez szeretetre megértésre van szüksége. Célunk a gyermeki személyiség teljes, kibontakoztatása, alapelvünk:minden gyermek valamiben jó, csak meg kell találnunk benne. Fontosnak tartjuk az óvodapedagógus és dajka személyiségét, mivel a gyermekek utánozva a környezetükben található modellt követve tanulnak. Valljuk, hogy a gyermekek nevelése elsősorban a család joga és kötelessége, mi elsősorban kiegészítő és szükség szerint hátránycsökkentő szerepet töltünk be. A gyermekek életkori sajátosságait figyelembe véve ,egészséges fejlődésük érdekében alakítjuk ki napi és heti rendünket ,melyekben megfelelő időtartamot biztosítunk a párhuzamosan is végezhető differenciált játék tevékenységekhez. Fontosnak tartjuk a jó napirendet, a folyamatosságot, rugalmasságot, a szülők igényeinek figyelembevételét. A szülők kérése alapján fakultatív hit és vallásoktatáson vehetnek részt a jelentkező gyermekek heti egy alkalommal. A rendszeresség, az ismétlődések érzelmi biztonságot nyújtanak. Szem előtt tartjuk a JÁTÉK kiemelkedő szerepét az óvodai nevelésben.
PEDAGÓGIAI CÉLKITŰZÉSEINK
Célunk az óvodai nevelés folyamán a gyermekek életkoronként egyénenként változó testi,értelmi, érzelmi és szociális szükségleteinek kielégítése. Fontosnak tartjuk, hogy esztétikus környezetben érzelmi biztonságban töltsék mindennapjaikat óvodásaink .Meghatározónak tartjuk, a játékos ,az érzelmekre épülő tapasztalat és ismeretszerzést, a felfedezés és problémamegoldás örömét. Óvodánkban hiszünk a hagyományok nevelő, értékközvetítő erejében. A hagyományőrző szemléletben nevelt gyermekek érzelmileg gazdagabbak, hagyományaikhoz ragaszkodó emberekké válnak. ”Csak tiszta forrásból ”merítünk,közvetítjük,átörökítjük a nemzeti értékeket.
A hagyományt nem tanítani, hanem átélni kell!
Célunk , hogy az óvodáskor végére testileg, értelmileg,érzelmileg,és szociálisan elérjék a sikeres iskolai élet megkezdéséhez szükséges fejlettséget.
A gyermek születése pillanatában beleszületik az őt körülvevő világba. Az óvodai nevelés folyamán feladatunk megismerni, fejleszteni tiszteletbe tartva a személyiségét .Egyéniségének harmonikus fejlődéséhez szeretetre megértésre van szüksége. Célunk a gyermeki személyiség teljes, kibontakoztatása, alapelvünk:minden gyermek valamiben jó, csak meg kell találnunk benne. Fontosnak tartjuk az óvodapedagógus és dajka személyiségét, mivel a gyermekek utánozva a környezetükben található modellt követve tanulnak. Valljuk, hogy a gyermekek nevelése elsősorban a család joga és kötelessége, mi elsősorban kiegészítő és szükség szerint hátránycsökkentő szerepet töltünk be. A gyermekek életkori sajátosságait figyelembe véve ,egészséges fejlődésük érdekében alakítjuk ki napi és heti rendünket ,melyekben megfelelő időtartamot biztosítunk a párhuzamosan is végezhető differenciált játék tevékenységekhez. Fontosnak tartjuk a jó napirendet, a folyamatosságot, rugalmasságot, a szülők igényeinek figyelembevételét. A szülők kérése alapján fakultatív hit és vallásoktatáson vehetnek részt a jelentkező gyermekek heti egy alkalommal. A rendszeresség, az ismétlődések érzelmi biztonságot nyújtanak. Szem előtt tartjuk a JÁTÉK kiemelkedő szerepét az óvodai nevelésben.
PEDAGÓGIAI CÉLKITŰZÉSEINK
Célunk az óvodai nevelés folyamán a gyermekek életkoronként egyénenként változó testi,értelmi, érzelmi és szociális szükségleteinek kielégítése. Fontosnak tartjuk, hogy esztétikus környezetben érzelmi biztonságban töltsék mindennapjaikat óvodásaink .Meghatározónak tartjuk, a játékos ,az érzelmekre épülő tapasztalat és ismeretszerzést, a felfedezés és problémamegoldás örömét. Óvodánkban hiszünk a hagyományok nevelő, értékközvetítő erejében. A hagyományőrző szemléletben nevelt gyermekek érzelmileg gazdagabbak, hagyományaikhoz ragaszkodó emberekké válnak. ”Csak tiszta forrásból ”merítünk,közvetítjük,átörökítjük a nemzeti értékeket.
A hagyományt nem tanítani, hanem átélni kell!
Célunk , hogy az óvodáskor végére testileg, értelmileg,érzelmileg,és szociálisan elérjék a sikeres iskolai élet megkezdéséhez szükséges fejlettséget.
Hírek, aktualitások
Tájékoztató óvodai beiratkozásról a 2023/2024-es tanévre
A Tündérvár Óvoda rendes működési rendjéről fenntartói tájékoztató
A kunszigeti iskolába felvételt kérő gyermekek szülei tájékozódjanak az iskola elérhetőségein!